Μanual Τherapy

Δια Χειρός Θεραπεία​

Τι είναι το Μanual Τherapy​;

Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι νευρομυοσκελετικές παθήσεις παγκοσμίως χρησιμοποιείται ή διά χειρός θεραπεία ή manual therapy, δηλαδή ειδικές τεχνικές κινητοποίησης που συμβάλλουν στην αξιολόγηση και βελτίωση της δυσλειτουργίας των αρθρώσεων και του συνδετικού ιστού τόσο της σπονδυλικής στήλης, όσο και των άνω και κάτω άκρων.

Υπάρχει παρανόηση ότι κάθε θεραπεία που γίνεται από θεραπευτή χωρίς την χρήση μηχανημάτων αλλά με τα χέρια του είναι Manual Therapy. Ο ορισμό που δίνει ο Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών και η Ακαδημία Manual Therapy των ΗΠΑ συνάδουν με την αλήθεια.
Σύμφωνα με αυτόν, το manual therapy είναι μια συνολική κλινική προσέγγιση που εμπεριέχει υψηλού επιπέδου δεξιότητες και τεχνικές δια των χειρών όπως το mobilization και το manipulation αλλά δεν περιορίζεται μόνο σε αυτές.
Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση, που είναι προτεραιότητά μας στο physio dynamic, πάνω στις τελευταίες επιστημονικά τεκμηριωμένες έρευνες (evidence-based) και η προσαρμογή των νεότερων κλινικών οδηγιών (clinical guidelines), έχει βοηθήσει στο να οργανωθεί ένας τρόπος σκέψης ώστε να γνωρίζουμε ποια τεστ πρέπει να χρησιμοποιηθούν κάθε φορά, πως να γίνει η διαφοροδιάγνωση, πώς να ερμηνευτούν τα συμπτώματα του ασθενή για να οδηγηθούμε εν τέλει στο να επιλέξουμε την κατάλληλη θεραπεία για τον ασθενή μας.

Ισχιαλγία

Οσφυαλγία

Αυχενικό σύνδρομο

Προβλήματα των εριφερειακών αρθρώσεων

( καρπό, γόνατο, αγκώνα, ισχίο, ποδοκνημική).

Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται;

Στο Physio Dynamic είμαστε εκπαιδευμένοι στην εν λόγω τεχνική, με πολυετή πρακτική εμπειρία και την εφαρμογή της σε ποικίλα προβλήματα τόσο της σπονδυλικής στήλης

Πως πραγματοποιείται;

Στην τεχνική αυτή ο ασθενής συμμετέχει ενεργητικά μέσω ασκήσεων και ακολουθεί ένα εμπεριστατωμένο κλινικό συλλογισμό που βασίζεται στη αξιολόγηση στο τέλος κάθε τεχνικής ή άσκησης που πραγματοποιείται. Συνεκτιμώντας τα πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα που προέρχονται από την Αυστραλία συμμεριζόμαστε την διαπίστωση πως η χρήση του manual therapy δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως μονοθεραπεία αλλά πολλαπλασιάζει τα καλά της αποτελέσματα όταν αποτελεί μέρος μιας πολυδιάστατης προσέγγισης, συνδυαζόμενη με εξειδικευμένες ασκήσεις και ασκήσεις ιδιοδεκτικότητας.

Οφέλη

Αντενδείξεις

Βελτίωση λειτουργικότητας

Κατάγματα

Οξεία- Χρόνια φάση

Βελτίωση του εύρους κίνησης των αρθρώσεων

Κάκωση νωτιαίου μυελού

Μείωση μυϊκού σπασμού

Προχωρημένη οστεοπόρωση

Ανακούφιση από τον πόνο

Σπονδυλοδεσία

2. Βελονισμός

Τί είναι ο βελονισμός

Πρόκειται για αποτελεσματική μη φαρμακευτική μέθοδο για την αντιμετώπιση του οξέος και χρόνιου μυοσκελετικού πόνου.
Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου του Βελονισμού σύμφωνα με την Δυτική Ιατρική βασίζεται στο γεγονός του ότι η εφαρμογή του βελονισμού προκαλεί την απελευθέρωση ενδογενών οπιοειδών μέσω αισθητικών ινών και της μεταβίβασης στο κεντρικό νευρικό σύστημα των ερεθισμάτων που δημιουργούν οι βελόνες.
Ο Βελονισμός αυξάνει τις ποσότητες της ενδορφίνης-1, βήτα ενδορφίνης, εγκεφαλίνης, σεροτονίνης και ντοπαμίνης στο πλάσμα του αίματος και τους εγκεφαλικούς ιστούς.
Οι ουσίες αυτές προκαλούν όχι μόνο μείωση του πόνου αλλά έχουν συγχρόνως αντικαταθλιπτικές και ηρεμιστικές ιδιότητες και θετική επίδραση ακόμη και στην αποκατάσταση της νευρικής λειτουργίας. Φαίνεται επίσης πως ο βελονισμός έχει άμεση επίδραση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου και το εγκεφαλικό στέλεχος, έτσι έχει τελικά επίδραση στο συμπαθητικό σύστημα και προκαλεί απελευθέρωση κορτιζόλης, που έχει αντιφλεγμονώδη και αναλγητική δράση.

Πού τοποθετούνται οι βελόνες και γιατί;

Οι βελόνες που χρησιμοποιούνται είναι ειδικές, χωρίς αυλό, ιδιαίτερα λεπτές για αυτό και δεν πονάνε, ενώ τοποθετούνται:

• Ενδομυϊκά σε σημεία που προκαλούσαν πόνο στον ασθενή (μυϊκούς σπασμούς & trigger points)
  • Κατά μήκος της τεταμένης μυϊκής δεσμίδας
  • Στην μυοτενόντια περιοχή, στις καταφύσεις του μυός ή στο περιόστεο
  • Παράπλευρα από την Σπονδυλική Στήλη και πιο συγκεκριμένα πλησίον της αισθητικής ρίζας του νευροτομίου που άγει τον πόνο καθώς και
  • Σε δερματικά σημεία στα όρια των περιοχών που αντανακλά ο πόνος

3. Θεραπεία με Indiba Activ- Αθλητική & μυοσκελετική αποκατάσταση

Τι είναι;

To Indiba Activ ερχόμενο από την Ισπανία αποτελεί την καινοτομία πλέον στο κομμάτι της Αθλητικής και Μυοσκελετικής Αποκατάστασης. Η ιατρική καινοτομία της θεραπείας βασίζεται στην επιτάχυνση της διαδικασίας επούλωσης οποιουδήποτε τραυματισμού ή βλάβης μέσω της διέγερσης των κυττάρων των ιστών της περιοχής.
Η θεραπεία INDIBA® Activ αποκαθιστά την λειτουργικότητα και κινητικότητα, ομαλοποιεί τον μυϊκό τόνο και αυξάνει την ελαστικότητα. Παράλληλα, η αποιδηματική δράση της θεραπείας μειώνει τη φλεγμονή.

Γιατί Indiba activ

• Αποτελεσματικό
  • Ασφαλές
  • Ευχάριστο
  • Μη επεμβατικό
  • Γρήγορο
  • Ακίνδυνο
Δεν υπάρχουν αντενδείξεις! Ακόμη και η παρουσία μεταλλικών εμφυτευμάτων ή ενδοπροθέσεων μπορεί να γίνει εφαρμογή.

Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται;

Είναι κατάλληλη και ιδιαίτερα αποτελεσματική για την αντιμετώπιση των παρακάτω περιπτώσεων:
  • Οστεοαρθρίτιδα
  • Περιαρθρίτιδα
  • Οσφυαλγία
  • Αυχεναλγία
  • διαστρέμματα
  • κατάγματα
  • μυϊκές βλάβες
  • τενοντίτιδες
  • προβλήματα
  • πυελικού εδάφους
  • θεραπείες αισθητικής

• Επιτάχυνση της αποκατάστασης
  • Ανακούφιση από το πόνο
  • Διευκόλυνση της κίνησης
  • Θεραπεία του επαναλαμβανόμενου πόνου
  • Μείωση της φλεγμονής
Όλα αυτά έχουν αναγάγει το Indiba activ σε μια κορυφαία θεραπεία, που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη πολλών αθλητών υψηλών επιδόσεων, οι οποίοι την χρησιμοποιούν για την πρόληψη και τη θεραπεία των μυϊκών και τενόντιων τραυματισμών τους.

4. Shockwave therapy- κρουστικός υπέρηχος

Τι είναι shockwave therapy

Η Εξωσωματική Θεραπεία με Ωστικά κύματα (Extracorporeal Shockwave Therapy), αποτελεί μια προηγμένη και αποτελεσματική θεραπεία στην μυοσκελετική -ορθοπεδική αποκατάσταση και την αθλητιατρική.

• Χρόνιες τενοντοπάθειες
  • Στροφικού πετάλου ώμου
  • αγκώνα (επικονδυλίτιδα)
  • Επιγονατιδικού τένοντα
  • Αχιλλείου τένοντα
  • Μυοπεριτονιακό σύνδρομο πόνου & trigger points
  • Περιοστίτιδα κνήμης
  • Ασβεστοποιός τενοντίτιδα (ωμου)
  • Τροχαντηρήτιδα (ισχίου)
  • Πελματιαία απονευρωσίτιδα
  • Άκανθα πτέρνας
  • Διαβητικό έλκος ποδιού
  • Κυτταρίτιδα

• Οστεοαρθρίτιδα
  • Περιαρθρίτιδα
  • Οσφυαλγία
  • Αυχεναλγία
  • διαστρέμματα
  • κατάγματα
  • μυϊκές βλάβες
  • τενοντίτιδες
  • προβλήματα
  • πυελικού εδάφους
  • θεραπείες αισθητικής

• Άμεση ανακούφιση
  • Αγγειογένεση
  • Δρούν σαν ένα ισχυρό φλεγμονώδες χάπι
  • Υγεία των οστών
  • Ανακούφιση από πόνο

5.  Trigger Points

Τι είναι;

Τα Trigger Points (στα ελληνικά «Σημεία Πυροδότησης») είναι τα διακριτά, ευερέθιστα σημεία, τα οποία κατά την ψηλάφηση θυμίζουν κόμπο ή σφιχτή ταινία ενός μυ Κύριο χαρακτηριστικό τους παράγουν πόνο τόσο στο σημείο που βρίσκονται, όσο και σε άλλα μέρη του σώματος. Κάθε Trigger Point αντανακλά πόνο σε συγκρεκριμένα σημεία, τα οποία πλέον έχουν επισήμως χαρτογραφηθεί. Σχεδόν στο 74% των περιπτώσεων, το σημείο πυροδότησης δε βρίσκεται εκεί που ο ασθενής νιώθει το σύμπτωμα!

Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται;

Η απενεργοποίηση των Trigger Points αποτελεί μέρος μίας φυσικοθεραπευτικής αγωγής και σπάνια ξεχωριστή θεραπεία, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις ένα μυοσκελετικό πρόβλημα μπορεί να οφείλεται σε συνδυασμένες βλάβες στις αρθώσεις, τα νεύρα και τους μυς. Μπορεί να ανακουφίσει τον ασθενή σε περιπτώσεις που άλλα είδη θεραπείας δεν ήταν αποτελεσματικά ή σε περιπτώσεις που η αιτιολόγηση ενός πόνου δεν είναι σαφής, όπως πιθανόν να συμβεί σε διάφορα προβλήματα, π.χ. πονοκεφάλους, οσφυαλγία, ισχιαλγία, τενοντοπάθεια, στον «παγωμένο» ώμο κλπ.

6. Τεχνική Ξηράς Βελόνας

Τι είναι;

Η τεχνική της ξηράς βελόνας αποτελεί μια ξεχωριστή μέθοδο βελονισμού. Σκοπό έχει να μειώσει τα συμπτώματα πόνου που οφείλονται στους μύες και την περιτονία (μυοπεριτονιακό σύνδρομο)/

Σε ποιες παθήσεις χρησιμοποιείται;

• μυϊκούς σπασμούς (σφιχτές μυϊκές δεσμίδες που ψηλαφίζει κάποιος π.χ στην περιοχή του αυχένα)
  • trigger points (σημεία πυροδότησης πόνου)

Σκοπός χρήσης αυτής της τεχνικής;

Με αυτό τον μηχανισμό καταφέρουμε επιμήκυνση των συσπασμένων μυϊκών ινών και τελικά χαλάρωσή τους. Στη συνέχεια αυξάνεται η παροχή οξυγόνου στη περιοχή προκαλώντας ανακούφισή, ενώ η περιοχή παύει να εκλύει συμπτώματα πόνου.

7. Θεραπευτική Άσκηση

Τι είναι;

Η θεραπευτική άσκηση αποτελεί το πιο τεκμηριωμένο μέσο αντιμετώπισης μυοσκελετικών, ορθοπεδικών και αθλητικών τραυματισμών.

Με τον όρο θεραπευτική άσκηση εννοούμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης που βασίζεται σε συγκεκριμένο πρόγραμμα ασκήσεων αναλόγως το πρόβλημα του ασθενή.

Σε ποιες παθήσεις χρησιμοποιείται η θεραπευτική άσκηση

• Οστεοαρθρίτιδας
  • Αυχενικού συνδρόμου
  • Αθλητικές κακώσεις
  • Χρόνιου πόνου
  • Πρόληψης πτώσεων σε άτομα τρίτης ηλικίας
  •  Στοματοπροσωπικού πόνου (κροταφογναθικές διαταραχές)

Σκοπός Θεραπευτικής Άσκησης

• Την μείωση του πόνου
  • Την βελτίωση της λειτουργικότητας
  • Την ανάκτηση του εύρους τροχιάς και κίνησης των αρθρώσεων
  • Την αποκατάσταση ενός αθλητικού τραυματισμού και την επανένταξη του αθλητή

Κανένα πρόγραμμα για αποκατάσταση που δεν περιέχει μέσα θεραπευτική άσκηση δε κρίνεται πλήρες, αφού η άσκηση είναι αυτή που θα διατηρήσει τα αποτελέσματα της θεραπείας και θα αποτρέψει από ενδεχόμενο επανατραυματισμό.

8. Otago Exercise Program - πρόγραμμα άσκησης για πρόληψη των πτώσεων

Τι είναι;

Μια ευρέως διαδεδομένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη πρακτική για την πρόληψη των πτώσεων στην τρίτη ηλικία, αποτελεί το πρόγραμμα άσκησης Otago (Otago Exercise Program, OEP). Χώρες σε Αμερική, Ευρώπη, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία υλοποιούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο είθισται να εφαρμόζεται σε άτομα άνω των 65 ετών.

Σκοπός χρήσης της τεχνικής

• Καταδεικνύει ποσοστά επιτυχίας 35% στην μείωση των πτώσεων των ηλικιωμένων. Αξίζει να αναφερθεί πως όταν πρόκειται για ηλικιωμένους ≥80 ετών, εμφανίζει ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητά ως προς την ελάττωση των ζημιογόνων πτώσεων, ιδίως όταν τα άτομα που έχουν στο ιστορικό τους προηγούμενη πτώση.
  • Ένα αυστηρά δομημένο πρωτόκολλο χαρακτηρίζει την εφαρμογή του. Σε αυτό περιλαμβάνονται ασκήσεις προθέρμανσης, μυϊκής δύναμης, ισορροπίας και αποθεραπείας.
  • Προοδευτικότητα των ασκήσεων.